Νοέ27. | 0:06

Αφιέρωμα στον Δημήτρη Δημητριάδη

22/11 12:30-22:00 | Erect Like A Country | Πεθαίνω Σαν Χώρα International Symposium on the theme of erection

 

Ολοήμερο συμπόσιο με τίτλο Σε θέλω σαν χώρα εμπνευσμένο από το κείμενο του Δημήτρη Δημητριάδη Πεθαίνω σαν χώρα. Στο συγκεκριμένο βίντεο η Μαρία Ευσταθιάδη παρουσιάζει τον Δημήτρη Δημητριάδη και το έργο του. Ακολουθεί συζήτηση για το πρόσφατο αδημοσίευτο κείμενο του, Λυκάων, περί πόθου απολογητικός.

 

All day symposium titled “Erect like a country” inspired by the book of Dimitris Dimitriadis Dying like a country. In this video, Maria Efstathiadi presents Dimitris Dimitriadis and his work, followed by a conversation about his recent unpublished writing  Lycaon, An Apology for Desire

 

«Σε Θέλω σαν Χώρα»

ΔΙΕΓΕΡΣΗ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ,
ΙΕΡΗ, ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΙΗΤΙΚΗ

Ένα αφιέρωμα στον Δημήτρη Δημητριάδη.
Συγγραφέας του Πεθαίνω σαν Χώρα

Μια πρωτοβουλία της Barbara Polla
Οργάνωση: Μάρω Μιχαλακάκου, Έλλη Παξινού, Barbara Polla
Με την πολύτιμη βοήθεια του Ντένη Ζαχαρόπουλου

Χρησιμοποιώντας ως φόντο τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία, το παρόν συμπόσιο με τίτλο, Σε θέλω σαν Χώρα, θέτει το ερώτημα της σχέσης ανάμεσα στην ερωτική διέγερση και την ανθρώπινη κοσμοθεωρία. Η διέγερση-στύση νοείται εδώ ως η κύρια εκδήλωση της επιθυμίας, της χαράς και της γονιμότητας, μια αυτούσια ιερή πράξη, ως κατάκτηση και υπερηφάνεια που επεκτείνεται σε ολόκληρη τη χώρα.

Το ερώτημα αυτό αναπόφευκτα μας οδήγησε στo προφητικό κείμενο του Δημήτρη Δημητριάδη, Πεθαίνω σαν Χώρα (1978), στο οποίο περιγράφει μια χώρα όπου οι γυναίκες έχουν σταματήσει να τεκνοποιούν, οι στρατιώτες έχουν καταθέσει τα όπλα τους και έχουν εγκαταλείψει μια χώρα σε εμπλοκή, όπου ακόμη και η γλώσσα της πεθαίνει. Μια χώρα που μαστίζεται από την έλλειψη κάθε είδους διέγερσης.

Εμπνευστήκαμε τον τίτλο Σε Θέλω σαν Xώρα, αντιστρέφοντας το εν λόγω κείμενο-εικόνα. Υπό το φως αυτής της αντιστροφής, θα ερευνήσουμε τη διέγερση ως το αντίθετο του θανάτου. Η σημασία της επιθυμίας, της έλξης για τους άλλους και της συμβολικής έννοιας της «ερωτικής στύσης», σε σχέση με το μέλλον της Ευρώπης, θα συζητηθεί από τους ομιλητές και τους συμμετέχοντες στο συμπόσιο.

Ομιλητές:
Αριστείδης Αντονάς, αρχιτέκτονας και συγγραφέας, Paul Ardenne, καθηγητής ιστορίας και ιστορίας της τέχνης και της αρχιτεκτονικής (FR), Vincent Cespedes (FR), φιλόσοφος, Μαρία Ευσταθιάδη, συγγραφέας, Γιάννης Χουβαρδάς, θεατρικός σκηνοθέτης, Rodolphe Imhoof, Πρόεδρος του Ιδρύματος για την Ιστορία της Ελβετίας στο Εξωτερικό (CH), Ελίζα Νικολοπούλου, κλινική ψυχολόγος-ψυχαναλύτρια, Δημήτρης Παλαιοκρασσάς, ιστορικός τέχνης, καλλιτεχνικός σύμβουλος, Barbara Polla, γκαλερίστα, συγγραφέας (CH), Ντένης Ζαχαρόπουλος, ιστορικός τέχνης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης και οι οργανωτές.

Στο τέλος του συμποσίου η Μαρία Ευσταθιάδη παρουσίασε τον Δημήτρη Δημητριάδη και το έργο του.

Διαβάστηκε ένα πρόσφατο αδημοσίευτο κείμενο του Δημήτρη Δημητριάδη, Λυκάων, περί πόθου απολογητικός . Ο Γιάννης Χουβαρδάς σκηνοθετήσε μια performance βασισμένη στο παραπάνω κείμενο.

Το συμπόσιο προανήγγηλε δύο εκθέσεις με το ίδιο θέμα που θα πραγματοποιηθούν στην Ελλάδα το 2014.

*******

 

« Erect like a Country »

POLITICAL, PHILOSOPHICAL, ARCHITECTURAL,
SACRED, ARTISTIC AND POETIC ERECTION

A homage to DIMITRIS DIMITRIADIS.
Author of Dying like a country

An initiative of Barbara Polla
Organizers: Maro Michalakakos, Elli Paxinou, Barbara Polla
With the kind help of Denys Zacharopoulos

Taking contemporary art as its backdrop, this symposium raises the question of the connections between erection and world-view. Erection is understood here as the primary manifestation of desire, joy and fertility; as a sacred event; as conquest and pride – extending even to a whole country.
This question inevitably led us to the premonitory text by Dimitris Dimitriadis, Dying like a Country (1978), in which the author depicts a country where women have ceased to conceive children, where soldiers have laid down their arms and deserted, an ingrowing country where even the language is dying.
We take this iconic text and reverse the paradigm to present an inversion. Hence the title Erect like a Country. In the light of this inversion, we present erection as an antithesis to death. The importance to Europe’s future of desire, of attraction to others and of erection as a symbol will be discussed by speakers and participants at the symposium.

Speakers/contributors include:
Aristide Antonas, architect and writer (GR); Paul Ardenne, professor of history and the history of art and architecture (FR); Vincent Cespedes, philosopher (FR); Maria Efstathiadi, writer (GR); Yannis Houvardas, theatre director (GR); Rodolphe Imhoof, president of the Foundation for the History of the Swiss abroad (CH); Eliza Nicolopoulou, clinical psychologist-psychoanalyst (GR); Dimitris Paleocrassas, art historian, art consultant (GR); Barbara Polla, gallerist, writer (CH); Denys Zacharopoulos, art historian, director of the Macedonian Museum for Contemporary Art, Thessaloniki (GR); and the organizers.

At the end of the symposium, Maria Efstathiadi introduced Dimitris Dimitriadis and his work; a recent unpublished writing of Dimitris Dimitriadis, Lycaon, An Apology for Desire was read and a performance based on that text was directed by Yannis Houvardas.

The symposium also prefigured two exhibitions on the same theme, to be held in Greece in 2014.